Alla inlägg under juli 2008

Av Maria - 25 juli 2008 15:26

Hittade några bordstabletter i en butik för 5 kr/st.

De är turkosa och vackra.Fick en idé att sy en liten nessesär eller en smycke förvaring av dem. Broderade på ett gratis motiv jag hade, och vek sedan till den och sydde dekorsömmar och sedan ihop den, sist kardborreknäppning.Jag har inte klippt någonting. Visst blev den söt? Har sytt en till med en broderad lefant på som jag givit bort, den satte jag ett foder i också.

Av Maria - 23 juli 2008 17:28

Idag är det två månader och två dagar innan jag är på väg till Kina. Så spännande!   Fick filmerna jag beställt , Den siste Kejsaren, och Kejsarinnan.

Skall titta på dem som lite av förberedelse innan. 15 dagars rundresa, det känns som vi ska få se mycket spännande.

Hemlis tänket börjar ta form. Det kommer att bli både sött och salt, både rött och blått.

Av Maria - 21 juli 2008 08:39

 Har börjat fundera på vad som kan passa hos min Hemlis.

Var och inhandlade lite tyg igår mella regnskurarna. Det finns ju några prinsessor som gillar fina saker förstår och vet jag.

Jag har ju två riktiga prinsessor sjäv. Kan tala om att de rosa klänningarna jag fick i föregående swap är mycket populära. Vädret är ju inte det roligaste men det är väl lite bättre på G.

För övrigt är det ett nytt sovrum på gång. Många beslut att fatta. Vilken färg ska vi ha på golvet? Väggar? Ska lägga in kakelgolv med värme. Det är så skönt, vi har tidigare gjort det i köket och är jättenöjda. 

Av Maria - 3 juli 2008 14:19




1, Hur många barn har du? Tre stycken

2, Kön kläder och skostorlek på barnen Pojke 4 år Två flickor 3 år

Flickorna 98, Pojken 104 ,Skostorlek Flickorna 23- 25 Pojken 27

3, vad har du för storlek på kläder, skor/tofflor? Kläder------ Tofflor st 38

4, Är du nybörjare, medel eller avancerad på stickor? Avancerad

5 Sömmnad Avancerad

6, Vilken typ av tyg föredrar du? Alla sorter

7. Vilken typ av garn gillar du? Naturgarner

8, Håller du på med någon annan skapande hobby(vad?)?

Kvilt,måla, sy ,sticka,broderi både symaskin och för hand

9, Vad gillar du för godis? Allt

10, Är du allergisk mot något? Nej

11, vad är dina favoritfärger? Rött grönt Brunt

12, Finns det några färger du absolut inte gillar? Nej

13, Kaffe eller te? Båda

14, vad lyssnar du på för musik Lyssnar på klassiskt

16. Vad läser du för böcker? Allt

17, Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Burda och Ottobre


Vill tilllägga att jag är mormor respektive farmor till de här barnen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards