Alla inlägg under april 2008

Av Maria - 29 april 2008 19:13

Idag är tvättmaskinsproblemet på väg att klaras upp.Reparatören ringde och sa att det är bara att gå till butiken och välja ut en ny maskin , vilket märke jag vill. Det enda som kostar är evt mellaskillnad på priset. De har inte gjort något avdrag på priset  som jag gav för nästan två år sedan. Det här kallar jag för garanti . Jag hade ingen extra försäkring. Skadorna på gamla maskinen omfattas av den treåriga fabriks/materialgarantin. Så skönt!

Av Maria - 22 april 2008 17:43

 Har börjat fundera på vad mina hemliga vänner skall få i sina paket. Jag vet ju så bestämda åsikter mina små har om det mesta. Små flickorna älskar allt som har med prinsessor att göra. Lillkillen älskar bilar  såå mycket som en 3 snart 4 åring kan.

Idag har det varit besök på vårdcentral och sjukgymnastik. Vädret har varit jättefint.

Visst är tulpanerna fr Amsterdam underbara.

Av Maria - 21 april 2008 10:01

 Första vardagen efter Hollandsresan.  Amsterdam var kul att få besöka, soligt men ganska kyligt. Vi besökte riksmuseét med alla Rembrants tavlor, Van Goghs museét och åkte kanalbåt. Den stora blomsterparken var helt underbar med alla blommande lökar.

Måste städa lite idag. Skulle behöva tvätta men tvättmaskinen brakade ihop för två v sedan. Har letat efter kvittot, som vi hittade till slut går.

 Den är knappt 2 år gammal så det skall undersökas underdagen om det går att laga den.

Jag har uppdaterat Babyswap uppgiferna

Av Maria - 11 april 2008 13:42

   Ja hur ska vi göra? Ta en stor eller varsin mindre, men de mindre är föör små. Det får bli den stora. Vad ska jag ha för kläder med på resan? Fyra dagar i Amsterdam, blåst ,regn ? Det är jättesvårt.

Av Maria - 10 april 2008 14:01

   

1. Hur många barn har du?          3 st


2, Vilka kön och klädstorlekar är det?    Pojke 4 år   2 Flickor 3 år  110 ,104 ,104 cl


2b, skostorlek på barnen?


3, Är det okej med tex rosa för flickor eller föredrar du unisexkläder?  Ok


 4. Vilka är dina favoritfärger?                   Rött grönt


5. Är det någon färg du absolut inte tycker om?   Nej

6, Hur länge har du sytt? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?            Många många år.

7. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?              Många många år


8. Dricker du kaffe? Te?           Både och

9, Favoritgodis?                        Allt      


10. Är du allergisk mot något?    Nej

11. Vilken slags musik tycker dina barn om?     Barnvisor, Carola ,Dansmusik


12. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Ja de flesta hantverk

13, Barnens Favoritböcker?    Sagoböcker, små Pixböcker


14. När fyller de år?          Ivar Sept, Eva April, Viola Nov

  Jag vill tilllägga att jag är Mormor resp Farmor till de här barnen




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards